källor, databaser

Att fyllas på … publ. 2017 01 04

Jag har använt mig av lite olika databaser med forskningsrapporter. Det kan vara händigt att ha dem samlade här på nätplatsen i ett inlägg eller på en sida. Nu är de spridda lite här och var.
Jag börjar med den som Ulf Danielsson har sina forskningsrapporter på.

Cornell university library (arXiv.org)

När jag letade efter webbplatsen jag laddat ner min kopia av ”Aristotle – Works” så hittade jag den här webbplatsen – kanske var det härifrån jag fick den? Det verkar vara samma version.

Nabu Press, open library 

WorldCat

Uppsatserna och avhandlingarna, artiklarna, kommentarerna kan bli överväldigande många och de refererar alla till varandra – det tar tid att orientera sig.
Nu finns oxford bibliographies online – ett digitalt bibliotek. Hör vad chefen, Dee Clayman, säger om hur och med vilken avsikt material väljs ut och görs tillgängligt på den här länken.

Comment/Kommentera

