tuggar

tugga, tugga, tittar
tuggar, tuggar
glömsk jag ser
känner inte vad jag tuggartuggar, tuggar glatt på
tuggar, tuggar krossat glas
Plötsligt är munnen full
Tankspridd börjar jag spotta
plocka bitar av krossat glas

Plötsligt kommer jag ihåg
Plötsligt ser jag
Att jag står här och tuggar krossat glas

Känner
känslolösheten som smugit sig på
min mun förlamad och stum
mina ögon blinda för allt annat
plockar bitar av krossat glas
försiktigt för att inte riva

men ändå
min mun är redan lam och stum
och bitarna oändligt många

1987 04 10

Comment/Kommentera

