Diet, värmevallningar, ömma fötter och smakförändringar. – Food, hot flushes, sore feet and tastes changes

160 ord 2014 september  (no english version)

flagga svenskBara ett par dagar efter att jag ändrar dieten försvinner smakförändringarna från vårt vatten som jag känt till och från liksom ömheten i fötterna och efter ett tag kommer jag att tänka på att det var länge sedan jag hade någon värmevallning.
Att både puls och blodtryck är låga får jag mätt i samband med undersökningar och operation. En vilopuls på drygt 40 slag i minuten och blodtryck en bra bit under 100.

Dieten som  jag börjar med kommer jag att ändra och justera allteftersom jag lär mig mer. De första dagarna tar jag bort de livsmedel med kolhydrater som jag känner till. Vitt bröd, socker, pasta och potatis. Att även sallad innehåller kolhydrater är inget jag är medveten om de första dagarna. Jag äter  t.ex.”greksallad” dvs en blandning av ruccola och isbergssallad med tomat, oliver och rödlök dressad med olivolja och vinäger och även hemgjord hollandaissås med fisk. Men den här förändringen i dieten räcker för att ge de här effekterna.

 

  • Diet, hot flushes, sore feet and tastes changes
Comment/Kommentera

